חוזרים לעבודה - והפעם בניוזלטר: עד כמה טוב האתר שלכם באמת?
אינטרנט תרבות ומה שבינהם - ניוזלטר טריא אוקטובר 2006
החגים אחרינו ועכשיו אנו נדרשים להפשיל שרוולים ולהתחיל לעבוד. התקופה מסוף החגים ועד פסח היא תקופת העבודה הרציפה הארוכה ביותר שקיימת לעסקים בישראל ומהווה הזדמנות מצויינת להחליט על ביצוע פרוייקטים שיושבים במגירה זמן רב.המאמר המרכזי של הניוזלטר הפעם נותן לכם מספר נקודות שחשוב לבחון בבדיקה של איכות אתר האינטרנט שלכם. אני ממליץ בחום לקחת את הזמן ולבדוק האם האתר שלכם אכן עומד בכל הנקודות המפורטות ואף לבקש מלפחות אדם אובייקטיבי אחד שיעבור על האתר ויבצע עבורכם את אותה הבדיקה.שתהיה לכולנו שנה מצויינת! מייק דרנל, דרור רוזנברג וצוות טריא - newsletter@tria.co.il
כמה האתר שלכם באמת עובד בשבילכם?
כמה האתר של הארגון שלכם מצליח באמת לשרת את הארגון? האם האתר אפקטיבי?
השאלות האלה צריכות להיות שתי השאלות הראשונות שאיתן מתמודד כל מנהל או מנהל שיווק בבואו לבחון את אתר האינטרנט של ארגונו. למרבה הפלא המציאות היא שפעמים רבות נדחקות שתי השאלות האלה הצידה לטובת כל מיני נושאים אחרים ("האם האתר שלי יפה?", "מה הדירוג שלי בגוגל?" וכד').
מערכות סטטיסטיקה
אתרים מנוהלים רבים מחוברים למערכות סטטיסטיקה המעניקות מידע מגוון ונרחב לגבי התנהגות הגולשים באתר. אחת המערכות הטובות ביותר הקיימות בשוק כיום היא דווקא מוצר חינמי המופץ על ידי גוגל ונקרא Google Analytics. היתרון במערכות סטטיסטיקה שהן מעניקות מידע רב ומדויק אודות תנועת הגולשים אל ובתוך האתר שלכם. החיסרון הוא שלעיתים בתוך סבך הסטטיסטיקה (דוגמאות: גרסת האקספלורר בה השתמש הגולש, רזולוצית המסך של הגולש, וכד'), מטשטשת המטרה שלשמה הותקנה המערכת מלכתחילה: מהי רמת האפקטיביות של האתר שלי?
יחס ההמרה - ממבקרים לקונים
אתרי מכירות נהנים מאומדן נוסף לכמות התעבורה המגיעה אליהם - כמות המכירות המתבצעת באתר. אומדן זה הוא לכאורה אומדן אובייקטיבי מצויין להצלחת האתר אך האם יש למנהל האתר מידע כלשהו אודות כמות הביקורים באתר אשר אינם מסתיימים במכירה? האם הוא מסוגל להעריך מדוע לא התבצעו קניות במקרים אלה?...
יחס ההמרה של אתר הוא נתון הקושר בין כמות הכניסות לאתר לכמות הכניסות אשר הסתיימו ברכישה ולמעשה הומרו להכנסה של בעל האתר. ברור כי עדיף לנו אתר עם מספר כניסות נמוך שבו יחס ההמרה גבוה על פני אתר שבו כמות הכניסות גבוהה אך יחס ההמרה שואף לאפס.
תכלס
הנקודות המובאות בהמשך עמוד זה הן הנקודות שלאורן עליכם לבחון את האתר שלכם. התייחסות אובייקטיבית ככל הניתן לנקודות האלה תתן לכם מושג אמיתי לגבי רמת האפקטיביות של האתר שלכם:
א. עד כמה האתר שלכם ממוקד?
גולשים צריכים לקבל באתר האינטרנט שלכם מידע ממוקד מטרה וברור סביב הנושא המרכזי בו האתר שלכם עוסק. אם אתם מוכרים באתר שלכם פרחים טעות היא להכניס קטגוריה שעוסקת בציוד חשמלי. אם האתר שלכם מפרט מידע אודות החברה שלכם אל תייצרו עמודים העוסקים בעיסוקים נוספים שלכם. באופן אידאלי כדאי לנסות לייצר עבור כל תחום בו אתם פועלים אתר נפרד.
ב. עד כמה האתר פונקציונאלי?
גולשים צריכים להיות מסוגלים לגלוש באתר האינטרנט שלכם בקלות ובנוחות. כלל אצבע חשוב הוא שהגולש צריך להיות מסוגל להגיע לכל נקודה באתר תוך מקסימום שני קליקים. הימנעו ממיקום תפריטים וכפתורי ניווט במקומות בלתי סטנדרטיים, או מכפתורי ניווט קטנים (לא לכל הגולשים יש עיני נץ...)אם באתר שלכם יש קישורים שלא עובדים אתם מקרינים חוסר מקצועיות וחוסר איכפתיות - לא תכונות שיוצרות אמון רב בחברה שלכם.
ג. האם האתר משולב בכלל השיווק של העסק?
אתר האינטרנט של החברה חייב להיות משולב בכלל מאמצי השיווק והפרסום של העסק. האתר חייב להיות מעודכן באופן תדיר ולכל הפחות אחת לחודש במידע חדש אודות החברה, שירותיה, ומוצריה. מומלץ מאוד לשלב קישורים לאתר במסגרת הפצת ניוזלטרים סדירה של החברה, ניוזלטרים אשר מלבד היותם הפניה לחברה ולשירותיה גם מהווים משאב מידע אשר מכותביו מזהים בו משאב מידע שימושי (כמו הניוזלטר הזה).
פעמים רבות אנו מזהים שחברות בונות אתרים המנותקים לחלוטין בעיצוב שלהם מכל יתר החומר העיצובי שהן מפרסמות מצב היוצר בלבול אצל הגולש בבואו לאתר. מצב זה נובע מכך שפעמים רבות החומר הפרסומי המודפס והאתר מיוצרים על ידי חברות שונות. חשוב מאוד כי תהה רציפות עיצובית בין כל החומרים המפרסמים את החברה -הדבר תורם לאמינות המותגים של החברה ומסייע לבניית התדמית שלה כגוף מקצועי ורציני.
עוד לא רשום בגוגל?
קרא כאן כיצד גם אתה יכול לרשום את אתרך בחינם למנוע החיפוש המוביל בעולם
עובדה היא כי כשמונים אחוזים ויותר מכלל הכניסות לאתרי אינטרנט ברשת מתבצעות דרך מנועי חיפוש כגוגל ודומיו. עפ"י נתונים מחודש יולי 2006 מוביל גוגל את שוק החיפוש עם כ-44% מכלל החיפושים באינטרנט - הובלה בהפרש של 15% על פני המתחרה הנמצא במקום השני - יאהו.
עובדה היא כי כשמונים אחוזים ויותר מכלל הכניסות לאתרי אינטרנט ברשת מתבצעות דרך מנועי חיפוש כגוגל ודומיו. עפ"י נתונים מחודש יולי 2006 מוביל גוגל את שוק החיפוש עם כ-44% מכלל החיפושים באינטרנט - הובלה בהפרש של 15% על פני המתחרה הנמצא במקום השני - יאהו.
איזה שם מתחם כדאי לרכוש עבור האתר שלך?
שם המתחם (דומיין) הטוב ביותר עבור אתר האינטרנט שלך הוא שם העסק שלך ולכל היותר שם העסק בתוספת קצרה המתייחסת לתחום העיסוק. לדוגמה: שם מוצלח עבור חנות פרחים בשם "אסתי" יהיה EstiFlowers.co.il. השיקול המנחה הוא כי לקוחותיך כבר מזהים את שם העסק שלך ויצפו כי שם המתחם יהיה קרוב או זהה לשם זה.
סטודיו טריא עיצוב ובנית אתרי אינטרנט באמצעות מערכת ניהול תוכן באינטרנט WebConstructor
להסרה מרשימת תפוצה שלח דוא"ל ריק לתיבה זו: NewsletterRemove@tria.co.il
No comments:
Post a Comment